Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

söndag 11 juli 2010

hur ska jag kunna lita på knät igen?

Jag vet verkligen inte hur jag ska kunna lita på knät igen. Sen den 21 mars 2009 har jag känt av knät, jag har inte vågat lita på det.. En liten översträckning och smärtan är där.. Jag sträcker inte ut knät helt när jag går. Jag är så rädd för en översträckning.. Jag är trött på att vissa dagar behöva gå runt med knäskydd.. När jag väl hade börjat lita på knät, då kom översträckningen och korsbandet går av. Det kan fan inte vara sant. En månad kunde jag spela fotboll, jag hann inte ens komma tillbaka på riktigt... Är det meningen att jag inte ska spela fotboll? Jag bryr mig i och för sig inte om det är meningen om jag ska spela eller inte för jag tänker spela igen. Även om rådet från ortopeden var att sluta nu eftersom att det har gått av två gånger.. Risken att korsbandet går av i andra knät är stor om jag spelar fotboll igen. Men jag skiter i det. Jag tänker spela fotboll. Jag tänker inte sluta. Det finns inte en chans att jag slutar. Fotboll har varit en del av mig sen jag var åtta år. Jag har spelat fotboll i snart 12 år och det är inget jag bara slutar med. Knäfan kommer aldrig att hindra mig från att spela.

Dom som känner mig väl vet hur mycket fotbollen betyder för mig. Dom vet hur mycket jag brinner för fotbollen. Dom vet att jag inte tänker ge upp.

Jag har pratat med dom som sagt att jag borde sluta nu. Det har ju gått av två gånger. Men det finns inte en chans att jag slutar, ALDRIG!

Fotbollen har varit en del av mig hur länge som helst och det är inte någonting som jag kommer att ge upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag vet exakt hur du känner. Skadade mitt knä augusti 2009 och har opererat samma knä 5 ggr sen dess. Tre menisk operationer och 2 korsbandsrekonsturktioner. Opererade knät senast för 6 veckor sen, och då använde de patella-senan som ett nytt korsband. Men jag tänker fanimej inte ge upp, har spelat fotboll sedan 6 års-åldern. Så keep up the work och ge inte upp!