Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

tisdag 27 april 2010

svett & tårar

Fotbollsträning igår och knät håller. Jag känner att jag verkligen kan lita på knät vilket är helt underbart. Dock så har jag tappat väldigt mycket fotbollsmässigt.. Igår efter träningen kunde jag inte hålla tårarna inne längre, jag satte mig på planen och lät tårarna rinna.. Men egentligen, varför? Hur mycket kan jag begära av mig själv? Jag har inte spelat fotboll på 13 månader.. Det är ju inte konstigt att man tappar en hel del under den tiden.. Jag kan inte ha lika höga krav på mig själv som jag hade innan jag blev skadad.

Jag har alltid sagt att jag ska spela fotboll igen, och jag är så sjukt nära nu. Jag ger aldrig upp. JAG SKA SPELA FOTBOLL IGEN. Jag har fan kämpat i 13 månader för att vara där jag är idag. Det är helt galet. Det är bara att köra på. Jag har redan vunnit, jag får köra för fullt på träningarna nu. Det känns så skönt att bevisa det för de som inte trodde på mig. De som hån log mot mig när jag sa att jag ska spela fotboll igen. Jag har vunnit. Det är jävligt starkt att orka tycker jag. 13 månader tog det från skada till min första hela fotbollsträning. Och det krävs mycket vilja att orka kämpa trots att jag haft mycket motgångar. Jag har fått gå tillbaka i träning flera gånger för att knät svullnat. Det är en seger för mig att jag kan gå för fullt på träningarna nu och jag litar på knät.

Det är väldigt många som alltid finns vid min sida och stöttar mig när det går bra men även när det är världens motgång. Tack för allt ni ger mig.

Inga kommentarer: