Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

torsdag 25 mars 2010

PER LEDIN

Jag läste precis på aftonbladets hemsida att Per Ledins främre korsband är skadat.. Jag tycker verkligen synd om honom. Per Ledin, min idol! Just därför jag har nummer 97 i fotbollen, Per Ledin har nummer 97 och jag vill givetvis inte vara sämre ;)

Hoppas att han snart är tillbaka igen. Jag lider faktiskt med honom.. Jag vet hur förbannat ont det gör, men för mig var det inte smärtan i knät som var värst utan känslan av att inte kunna spela fotboll på så sjukt länge det gjorde fan ondast när jag låg på plan och skrek!

Men jag är på väg tillbaka, jag har vandrat en lång väg, men snart har jag nått mitt mål - ATT KUNNA SPELA FOTBOLL IGEN.

Det var så många som sa till mig att det krävs så mycket vilja från min egen sida och att det krävs mycket styrka. Det finns faktiskt dom jag har pratat med som inte tror att jag kommer klara det. Men jag har verkligen kört min rehab ordentligt och börjat komma igång med fotbollen igen, jag tänker inte göra något som sjukgymnasten säger att jag inte får. Jag ska låta det läka ordentligt. Jag har klarat mig än så länge, och jag är faktiskt stolt över mig själv! Jag vet vad jag vill, jag vill kunna spela fotboll igen, jag vill kunna ge max på fotbollsplan. Och det är något jag strävar efter. Jag älskar att spela fotboll.

Sen så har jag en underbar pojkvän, en underbar familj och världens bästa vänner som stöttar mig till tusen. Dom tror på mig :)

Inga kommentarer: