Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

måndag 29 november 2010

motivation?

Jag ligger i soffan och läser olika korsbandsbloggar.. Jag brukar läsa korsbandsbloggar, det känns som att man är kompis med dom. Just för att vi alla vart med om samma skada. Alla har sina egna berättelser om hur deras korsband gått av, man läser om deras rehab & deras framgångar. Man blir peppad av varandra lixom... Det är ändå bara dom som blivit korsbandsskadade som förstår hur jobbigt det är. För det är så fruktansvärt jobbigt.

Man slits från sporten man älskar, man tvingas till massa rehab för att komma tillbaka. När jag kom tillbaka efter min första korsbandsskada var jag så fruktansvärt taggad, jag ville så mycket.

Men vart finns den motivationen nu? Den finns inte längre.. Jag spelar fortfarande fotboll, men det är inte lika roligt längre. Knät har förstört det roliga.. Jag vet inte längre vad jag vill.. Glädjen finns inte längre, men bara tanken på att sluta med fotbollen får mig att gråta. Jag vill så gärna, jag vill så mycket. Men jag behöver stöd. Jag behöver bli peppad.

Inga kommentarer: