Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

torsdag 7 januari 2010

MITT 2009 I ORD

Jag tänkte skriva lite om mitt 2009..

Januari var kanon, bra start på året med mycket fotboll. Jag var hur glad som helst, jag älskar ju att spela fotboll :) Träffade vänner, hade myskvällar det var även i Januari som jag började träffa Robin :)

Under februari var det också väldigt mycket fotboll och träningar. Jag blev tillsammans med Robin 4 februari. Festade en del och längtade till studenten.

Mars kommer alltid att vara den månaden som påminner mig om smärta.. Jag var sjuk stor del av månaden, på prover som jag gjort på sjukhuset visar det att jag har haft körtelfeber så jag tror att det var under denna tid, för precis när jag börjat bli frisk fick Robin körtelfeber.. Jag spelade matchen mot qbik trots att jag inte var helt frisk.. Jag hade ju längtat efter just den matchen så länge, det skulle bli en rolig match att spela.. Det visade sig att den matchen förändrade hela mitt 2009. Mitt korsband gick av och det blev ingen mer fotboll under hela året..

I april festade jag mycket med mina vänner och längtade jätte mycket till studenten för nu var det ju inte alls långt kvar :) Hade även mycket att göra i skolan under denna tiden..

Maj månad var solig och varm och studenten var nära =) Träffade vännerna ofta, och Robin givetvis. Jag tog det ganska lugnt denna månad eftersom att min hals inte var sig lik, så i slutet av maj var det kåvepenin kur som gällde..

Juni kommer att påminna mig om en jävla stor lycka, jag tog studenten. Vi var på läger med klassen. Jag umgicks med Robin och mina vänner. Jag började även att sommarjobba.

Juli stod för sommar och fest, jag jobbade, festade, umgicks med världens bästa pojkvän, min Robin.

I augusti fyllde jag 19 år, hade fest med några vänner från klassen, myste med Robin, och träffade vännerna. Jag var så lycklig. Jag längtade en hel del till min korsbandsoperation..

Äntligen var det september och nu skulle min korsbandsoperation bli av, jag var nervös och glad på samma gång, jag var glad över att jag äntligen skulle få operera knät men även väldigt nervös över att operera mig eftersom att det var första gången som jag skulle opereras.. Slutet av september var smärta, men jag var lycklig, jag hade fått operera mig!

Oktober kändes mest som att det var besök hos min sjukgymnast hela tiden, en mycket bra sjukgymnast! Jag fick mer och mer rehabliteringsövningar, träffade vännerna och min Robin :)

I november flyttade Robin hemifrån till en jätte mysig lägenhet, där även jag bor för det mesta. Så i november var det många turer till IKEA och andra affärer för att köpa massa saker till lägenheten.

I december var jag och Robin till Göteborg över en helg, vi gick på lisebergs julmarknad och shoppade en hel del, sov på hotell och fick jätte god hotell frukost. Jag och Ida bokade resa till gran canaria.

Så Sammanlagt under 2009 så har jag gått på kryckor i ca: 2 månader. Kollat på nästan alla fotbollsträningar/matcher och cuper. Kört rehablitering i hur många månader som helst. Min väg tillbaka till fotbollen har börjat för länge sen och jag är på god väg tillbaka :)

Inga kommentarer: