Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

torsdag 24 september 2009

operationen gick bra, väldigt bra

tänkte berätta lite om operationsdagen :)

när jag kom till sjukhuset och hade anmält mig fick jag gå till operation väst där jag fick olika tabletter som jag skulle ta, och efter det fick jag gå och byta om till de otroligt snygga kläderna :)

därefter fick jag sitta i väntrummet tills att han som skulle operera mig kom och ville förklara operationen för mig, han sa att knät är väldigt ostabilt men att hamstringsenan som de ska ta och göra ett nytt korsband av var väldigt stark vilket är mycket bra. han målade även en pil på knät som skulle opereras. han sa också att det var ca: 40 minuter kvar tills att de skulle börja operera mig.

strax därefter kom narkos läkaren och hämtade mig och jag fick följa med för att lägga mig till rätta i sängen som stod i rummet innan operationsrummet, där fick jag dropp och hon tvättade knät, tog blodtryck och satte på små plattor på mig så att de skulle kunna kolla mitt hjärta under operationen.

efter en stund rullades jag in i operations salen och då sattes det även på en grej på mitt finger som kollade pulsen. och de kopplade i sladdarna som skulle sitta på de små plattorna som kollade hjärtat. sen fick jag något som man blev yr av och sedan narkos, det sista jag hörde de säga var: nu somnar du snart, sov så gott :)

när jag sen vaknar ligger jag på uppvaket, fick lite saft och efter ett tag rullades jag ut till ett annat rum. där fick jag smörgås, saft, vatten och mer tabletter men efter det började jag att må illa så jag fick syrgas igen och då gick det över.

så nu har jag ett nytt korsband och sen har de tagit bort en del av min minisk som också var trasig. han som opererade mig var jätte nöjd med operationen så det känns jätte bra, sen hade jag inget brosk heller och det är bra!

måste ge super mycket beröm till de som jobbade på sjukhuset och hjälpte mig under dagen, helt kanon var dom!

så nu har jag bandage på hela benet och ett skydd på knät som det är is i. gör ett till inlägg med en bild på hur det ser ut.

Inga kommentarer: