Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

måndag 7 september 2009

21 mars gick mitt korsband av

nu är det inte långt kvar till min korsbandsoperation, just därför tänkte jag skriva lite om hur det kändes.. då den 21 mars.. den värsta smärtan jag någonsin haft..

jag slängde mig för att sparka bort bollen då motståndaren gör samma sak och slänger sig mot mitt knä.. det tar väldigt olyckligt och det kändes som att knäskålen åkte ut på baksidan knät.. jag kan inte ens beskriva känslan av hur ont det gjorde, jag kände direkt att något gick av och det hördes också för den delen, för det knakade till ordentligt.. jag ligger på gräset och skriker av ren smärta och gråter som aldrig förr.. spelare och ledare kommer för att hjälpa mig så gott det går..

de får bära mig av planen.. efter matchens slut ska de bära mig till en av ledarnas bil, och medans de bär mig dit så säger de att jag måste till sjukhuset, stönig som jag är så vill jag inte dit och säger att de måste släppa ner mig för jag ska gå själv och jag ska inte till sjukhuset.. dom släppte ner mig, men inte kunde jag gå så jag fick ge med mig.. de bar mig till bilen och körde mig till omklädningsrummet. sen kom mamma och hämtade mig och sjukhuset var jag tvungen att åka till.. för när vi ringde sjukvårdsupplysningen och förklarade hur knät såg ut så tyckte de att jag skulle åka in direkt, jag fick inte ens duscha..

väl på sjukhuset så tömmer de knät på blod och doktorn känner och rycker i knät för att se vad det kan vara.. han tror att det är en främre korsbandsskada, men jag får en ny tid för att komma tillbaka eftersom att man inte kunde säga säkert vad det var för skada nu direkt eftersom att knät var så svullet..

efter ett par dagar träffade jag en sjukgymnast hon trodde också att det rörde sig om en främre korsbandsskada..

sen när jag är på sjukhuset efter ytterligare ett par dagar så är det konstaterat att mitt främre korsband är av, och mitt inre ledband uttänjt.

och nu är det bara 15 dagar kvar till min korsbandsoperation! :)

Inga kommentarer: