Det handlar om att kämpa och att ge allt, även i den längsta uppförsbacken.

fredag 21 augusti 2009

igår kväll

efter träningen igår så åkte jag hem och duschade osv. sen åkte jag in till stan för att möta robin, medans jag satt och väntade på robin så kom en kille fram till mig och började prata.. PÅ ENGELSKA, vafan jag som är sämst på engelska.. men men han prata på fast jag sa att jag var riktigt dålig på engelska.. det var ju inte så att han bara frågade hur jag mådde utan han frågade vilken linje på gymnasiet jag hade läst och sen ville han att jag skulle berätta om den linjen.. hmm tänkte jag, hur förklarar man det på engelska? mitt svar blev "I´m not good at english.." och när jag skulle berätta om handels linjen blev svaret "I work in a shop.."

han börja skratta rätt mycket vill jag lova.. haha! så bra är jag på engelska ;)

kanske att jag borde gå en engelskakurs? vore ju skoj att kunna svara på frågor iaf när turister frågar något, eller om det kommer fram trevliga människor precis som han.. hmm, ja jag vill kunna engelska.. får se vad det blir. det finns mycket som jag vill göra så jag får nog börja ta tag i det snart.

Inga kommentarer: